tirsdag 16. mars 2010

Texmex er in

Frøken B, i følge henne selv;
"Har eksamen om 4 dager, så leser dagen lang, så dere må faktisk vente. Drar til rio dagen etter eksamen, så er nok ikke sikkert jeg rekker med det første.."

Javel, da konkluderer jeg med at pinnen er tilbake hos meg. I landet med verdens farligste by som ikke er i krig (Ciudad Juarez) er det overskya i dag. Det passer fint, jeg er solbrent etter weekenden, jeg har vært i verdens angivelig største by, Mexico City, med min far. Vi har gjort som turister gjør, tasla og rasla og sett ting. Deriblant verdens største antropologiske museum, Latinamerikas største grønne flekk (altså en park, 646 hektar? aker? meter? husker ikke), og et helt enormt opptog av homofile i alle farver og fasonger. Veldig opptatt av å være størst og først og best i dag.
Ellers har jeg fått besøk av mine nordamerikanske venner, fra Texas (USAs geografisk sett største stat), så i kveld blir det selskapeligheter av alle slag. Har også fått en nordmann til på lasset, så jeg slipper helt sikkert å lære meg spansk. Det er fint. Dersom noen leser denne bloggen OG studerer fonetikk eller fonologi (jeg vet ikke helt om det heter fonologi..), vennligst ta kontakt omgående, da jeg har en rekke spørsmål vedrørende konsonanter og vokaler.

Ha en fortreffelig tirsdag!

PS. Enkelte fakta i denne bloggen kan variere fra virkeligheten, ettersom de kommer fra hodet mitt. Jeg fraskriver meg alt ansvar.

3 kommentarer:

  1. Hahaha. Godt du advarer mot eventuelle avvik fra virkeligheten. ^^

    SV: M, for Maren antar jeg: Ja, HURRA! Kloke ord fra en klok dame, det må jeg virkelig si! Hahaha. ^^ Takk! <3

    SvarSlett
  2. Jaa, er det ikke Malene, så må det være meg. Med mindre det er noen andre, selvsagt!:)
    Håper alt er bra!! ;) <3

    SvarSlett
  3. Det kunne jo vært noen andre, som prøver å lure meg til å tro av de er deg. ^^ Håper alt er bra med deg også! :)

    SV: Haha. ^^ Kjære, søte deg - det er ikke akkurat små krav du setter? Jeg lager nesten alltid maten min i ovnen. Men i går gjorde jeg faktisk ikke det, og hvis du bare dropper den neven med kyllingkjøtt som jeg putta oppi, så har du en super, kjøttfri middag. (Jeg hadde så lite kylling og så mye annet, at det er nok ikke store forskjellen i smak.) Innlegg om middagen kommer seinere i dag. :) Hva definerer du som rare ingredienser? *Humre*

    Det gleder mitt hjerte at du alltid leser bloggen og at du synes den er tøff. Jeg synes forøvrig bloggen deres er tøff også, om enn noe sjeldent oppdatert! ;)

    SvarSlett