tirsdag 13. april 2010

Bedre seint enn aldri- Frøken Brasil er med i gamet!

Ja jeg veit jeg har vært fryktelig sein og treig med å skrive, men er mye som foregår her nede. Jeg kan vel kanksje si at jeg ikke er forelska i Brasil, men det er et vakkert land og vi har fått opplevd masse! Vi har vært på fjelltur, der vi har prøvd fjellklatring, rapellering og ridning. Fjellklatring var skikkelig skummelt(jepp, jeg synes faktisk det, selvom jeg vanligvis elsker høyder, fart og spenning)! Vi fikk med oss karnevalet, så vi var i litt forskjellige parader rundt om i Natal og i nabobyene. Vi har vært på beachbuggytur(strandbil som man kjører fort med rundt i sanddyner, moro!), vi har vært på besøk på barnehjem og også hatt med oss barna der til et badeland! Ungene var helt ville, badelandsturene de har med Gostudystudentene er nok høydepunktet i året for dem=). Jeg har også vært en uke i Rio og en langhelg på Fernando de Noronha. Rio var ganske så bra, vi fikk sett Jesusstatuen(selvom de jobba på den så det var stilaser overalt!), sukkertoppen, fotballkamp og litt fest;) Fernando de Noronha er en liten paradisøy som ligger en time med fly ut i havet fra Natal. Fantasisk fine strender, så kosa meg masse her! Jeg har vært med på portugisiskkurs, men kan ikke si jeg har lært så mye.. Det er mye som er likt spansk, med de har en annen uttale på det, så jeg skjønner ikke stort! Jeg har også tatt dykkelappen, så har jo vært på noen dykketurer og sett både hai, skilpadder, fisker og det som er. Men det morsomste jeg har gjort her nede må nok ha vært å hoppe i fallskjerm, det var helt sjuuuuuukt! Kasta meg ut av et fly, over Rio, 3000 meter over bakken, godt festa på magan til en brasilianer... Trodde faktisk jeg skulle dø et lite øyeblikk, men det var en helt utrolig opplevelse! Annbefales på det sterkeste!!

I tillegg til dette så har vi jo hatt litt andre utflukter, det har blitt litt soling og bading, og selvfølgelig skole! Er ferdig med Exphilen og i gang med Exfacen.. Det er så utrolig kjedelig at jeg holder på å spy! Men skal nok klare å komme meg gjennom det.
Som dere ser, så har vi hatt ett tett program her nede, så jeg håper dere skjønner at det har tat litt tid med meg=)

Ellers så gleder jeg meg masse til å se dere alle igjen!

K

1 kommentar:

  1. Etter å ha lest dette innlegget, har jeg full forståelse for at blogginga blir satt litt i bakgrunnen. Hehe. ;)

    SvarSlett