fredag 9. april 2010

Hest er best! (..eller noe..)

God morgen! :-)
Siden det er lite engasjement blant ferierende medforfattere, tar jeg ansvar igjen;-)
Det er en nydelig fredagsmorgen i Porsgrunn, sola stråler ned og jeg skulker skolen. Jepp, Malene skulker skolen (og det er ikke første gang heller...)! Men sånt skal det bli en slutt på. Fra og med neste uke (ingen nye planer starter fra og med "i dag") har jeg nemlig bestemt at jeg skal donere 100 norske kroner til en god sak per time jeg er borte fra skolen uten gyldig grunn (forsove seg er ikke gyldig, sykdom er). Det vil si at om jeg skulker en forelesning på fire timer (som vi nesten aldri har), må jeg punge ut 400 kr. Så får vi se om 100kr pr time er nok, eller om jeg må høyne innsatsen for at det skal svi litt mer ;-)

Ellers er vi snart tilbake i normale rutiner etter en forfylla påskeferie (for alle andres del). I løpet av påskeuka har også Morten og jeg degradert vårt forhold til "bekjente", da vi 1. påskedag så den filmen som har vært grunnlaget for vennskapet vårt de siste 4,5 åra. Siden filmen nå er sett, har vi intet mer til felles, og "venner" blir litt overflødig.

Det Grønne Lynet har fått vårrengjøringa, både innvendig og utvendig. Så det blei mye mindre luftmotstand da vi kunne ut å kjøre etter avfettinga=) Sommerdekka er på, og det er bare fryd og gammen!

Men nå får jeg åpne en pensumbok og late som jeg gjør noe fornuftig (det er vel alvorlig talt litt fjernt å skulke skolen for å lese skolegreier, men sånn blei det i dag!)

God helg, småfolk=)

M

1 kommentar:

  1. "En god sak" - en smule diffust. Hva er en god sak? En svær is til deg selv på en solfylt dag? Eller en SPA-behandling til din kjære venninne Cecilie?!? Hihi. =P

    Hvis dere har sett filmen begge to, så har dere jo noe til felles. Da har dere jo sett filmen begge to. Så kanskje dere heller burde oppgradere.

    SvarSlett