onsdag 21. april 2010

Mitt lille land

Dagen i dag handler om mitt lille land - Norge. Selvfølgelig. Og litt om Sverige. Og Latinamerika.

Jeg tar -som alltid- utgangspunkt i mine faste nyhets-og faktakilder Verdens Gang, Dagbladet og Aftenposten (noen som lar seg provosere av uttrykket FAKTAkilder? ikke? jeg provoserer meg selv, da, det får holde).

Det sies av PST er ekstra årvåkne i forhold til politikere disse dager, etter å hå mottatt en trussel mot Siv J. (hun med den stemmen, den som dreper vårtegn og babyrådyr) gjennom en sangtekst. Jeg gjengir med glede:
Kem skjøt Siv Jensen?
Vet du ka han heter?
Fra kloss hold, syv og en halv meter.
No e snuten ute og leter.
De spør meg... ...
Vet du ka han heter?
osv osv., frem til DETTE:
Men eg bryr meg ikkje om kem det va,
for Siv va så tjukk i hodet at kulen bare prellet av.

Jeg foreslår å gi Ari Behns kunstnerstipend til denne lovende unge mannen!



Når det gjelder våre mindre heldige naboer i øst (det er Sverige, ja, og de er mindre heldige når det kommer til en rekke ting: Utseende, språk, olje og landsmenn), så må jeg bare si at jeg er meget skuffet over kongefamilien! At de holder fast på at Prinsessen og Frosken fremdeles er et par etter at hora Tora (her er vi saklige og voksne!) har stått fram som engangsligg! Skammelig av dem! Når det gjelder horen Tora (haha! jeg ler i parentes bare så jeg skal være sikker på at dere tar humoren... horen tora.. anti-rim.. er dere med? hvis ikke, les en annen blogg!) vil jeg anbefale henne å lese Hjemmet, da de alltid har en rekke saker om alle mulige kongefamilier (men aldri presidenter, tsarer eller andre statsoverhoder, merk dere det!), så kan hun unngå slike leie misforståelser i fremtiden.

OG sist men ikke minst: Mine landskvinner i Bolivia, har fått 13 (ulykkestall! nææhææ!) års fengsel hver, men så kan man visst jobbe seg ned til halvparten + de to årene de allerede har sittet, = 5 - 6 år... Til alle fremtidige dumme, norske kokainsmuglerjenter som vil på gratis ferie til utlandet (og finne seg en søramerikaner å få barn som kan vokse opp i fengsel med): DET LØNNER SEG Å BLI TATT I BOLIVIA.


Det var det. Kommer hjem om ti dager. Med mindre jeg blir stoppet av aske, influensa eller tollerne på Gardermoen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar