mandag 12. april 2010

"the Middle East has always been a region of great interest", men så er det jo også vår, da...

Beklager min fraværende aktivitet på bloggen, men når man holder på med krig, fred og politikk og sånn så har man ikke alltid tid til blogging, og hjernen er fokusert på å løse verdensproblemer i stede for å skrive på internett. Jeg tar meg likevel tid for å skrive for ser jo også viktigheten av pauser for å friske opp og få nye impulser i et slikt arbeid.

Regionen som har vært i fokus er Midtøsten, så nå spilles dens desidert største pop-artist, vakre Elissa, på full guffe på stereoen, bøker som "Beyond the Iraq War", "Israel and Arabs" og "International Relations of the Middle East" ligger strødd rundt omkring meg og blas i til stadighet for å finne ut hva jeg skal skrive i min oppgave om hvorfor det er konflikt i Midtøsten, og på dataskjermen (riktignok bak dette vinduet) lyser bilder fra mitt besøk i en palestinsk flykningeleir, verdens eldste kirke, og møte med vannpipe-røykende- burkakledde kvinner. Komplekst er det ingen tvil om at regionen er!! Min reise i Libanon og Syria var i hvert fall fantastisk og spennende, og begge land er absolutt anbefalte reisemål for reiselystne!

Akkurat nå skal jeg likevel innrømme at det ikke bare er Midtøsten som står i hodet på meg. Våren har kommet til Norge og sola skinner inn på kontoret her jeg sitter og skriver. Kankskje jeg skal ta bobla, ta ned taket, kjøre ut til sjøen og jogge en tur? En uke hjemme i fedrelandet må jo utnyttes til det fulle! En litt forlenget pause kan vel ikke skade... :)



1 kommentar:

  1. Jeg er mektig imponert over alt dere opplever, og den avanserte litteraturen som installeres i deres hjerner! =O

    SvarSlett